onsdag 29 november 2017

Tack till

Det har gått några dagar sedan Paracykling International och jag är hemma i vardagslunken igen. Allt som allt får vi vara riktigt nöjda med våra prestationer i Manchester, särskilt med tanke på en otajmad förkylning för Jörgen.  


Mitt mål under höstträningen var att komma i god form till tandemtävlandet i Manchester – och med facit i hand kan jag konstatera att jag träffade formen väl. Under den gångna veckan genomfördes fyra starter och jag satte PB på alla fyra lopp. Riktigt kul att den goda känslan på flera träningspass och höjda watt på testcykeln också gav snabbare tider i banan!

Det gick ganska fort även på singelcykel veckan innan Manchester. Foto: Sara Grönoset

Från Paracykling International kan jag och Jörgen plocka med oss följande:
-       Nytt svenskt rekord på 1 km (1.11.4)
-       Femteplats på 4 km förföljelse
-       Nya trevliga bekantskaper inom paracykling
-       Roliga dagar tillsammans

Vi har inte gjort detta på egen hand, utan jag vill rikta ett särskilt tack till följande:

·      Min tandempartner Jörgen Gustafsson ska såklart ha det största tacket för att han är en kämpe på hojen och urskön person sidan om!

·      Emma Stenberg och Michael Lindgren på paracykelförbundet som har hjälpt till med att rodda praktiska saker kring tävlingarna

·      Lars Myrberg för meckhjälp på hemmaplan. Då jag har tummen mitt i näven och Jörgen ser dåligt är vi väldigt tacksamma för att få hjälp med meckandet

·      Mattias Reck, en av mina kollegor på Guided Heroes, som har varit ett bollplank kring nyckelpass inför Manchester. Mycket värdefullt att få tips av en proffstränare!

·      Pappa som skjutsade mig tur & retur till Arlanda. Det var precis att vi lyckades klämma in tandemkartongen i V70:an…


·      Alla funktionärer på Paracycling International som gjorde det till välordnade och roliga tävlingar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar