onsdag 26 april 2017

Danmark nästa

Då var det dags att tävla igen, denna gång på UCI-nivå. Vi i Team Ormsalva ska nämligen ned till Danmark och köra tre hårda race – med start på fredagens GP Himmeland.

Vila, ta hand om kroppen i gymmet, tvätta, plugga, jobba och packa om, det är ungefär så dagarna har sett ut sedan jag kom hem från Kinnekullehelgen. I och med att det har blivit sparsamt med träning sedan i söndags har det funnits desto mer tid att beta av skolinlämningar och coaching. Väldigt skönt att åka iväg utan att ha fler deadlines att tänka på!

Blev ett timmeslångt pass idag med en blandning av tröskelintervaller och lite fartlek över Skuggarvet. Benen kändes fina efter två dagar off och kunde ligga kring 340W på trösklarna, vilket är bra för att vara mig

Nu är det fullt fokus på kommande race, hänga med laget och få maximal återhämtning mellan loppen. För mig blir det första gången som jag hojar landsväg på UCI-nivå (är 1.2-kategori på alla lopp). Har lite blandade känslor inför starterna. Inser å ena sidan att det kommer bli stentuffa race med långa distanser, kantvind och nordiska continentalproffs som mosar på för att pulverisera klungan. Å andra sidan känns det inspirerande och kul att få testa på denna nivå. Det enda jag kan förvänta av mig själv är att få ut det mesta av min dagsform – inte att sitta i break ihop med snubbar med en tröskel på +400W…

Tävlingsprogram
Fre: GP Himmeland Rundt (200 km)
Lör: GP Viborg (198 km)
Sön: Skive-Löbet (139 km)

Startlista för söndagens lopp. Vi ställer upp med fem åkare, Jonas Ahlstrand, Emil Gabrils, Erik Wallén, Johan Sonesson och jag 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar